lördag 4 januari 2014

Ny resa..

.. ny väntan för mig. Och längtan.
Och skrivande, drömmande, whatsappande och, my lucky day, Skypeande.

Under tiden utvecklar jag mina tankar, läser, följer bloggar, funderar och tar in intryck från kloka människor.

Och tar tag i min tillvaro igen, den verkar ha glidit iväg lite i smyg utanför mitt synfält medan jag hade fullt upp med jul, nyår och naughty thaughts. Skärpning!

Så: Imorgon tar jag tag i jobbet- lovet är slut på tisdag, kurser ska vara betygsatta och klara vilket innebär att alla eftersläntrare som droppat in uppgifter under lovet måste få sin feedback.
Kursplaneringar ska göras, huvudet riktas in på rätt bana igen.

Och kroppen… sweet jesus! 
Den har liksom bara glidit med, genomgått förkylningar och pressade tidsscheman och genant mycket kolhydrater utan minsta omsorg mer än en och annan dusch, så nu. NU!
Tillbaka i löpspåret, till sköna pass på gymet, en kickstartskost och djupa andetag.
Jag tycker inte om när jag snedseglar såhär, jag mår inte bra av det.
För mig är det en ytterst fin balans mellan att slappna av i skön välförtjänt njutning och att fullständigt köra i diket.

1:a maj ska jag vara exakt där jag vill. -7 kg, vältonad och on top lika mentalt som fysisk. 
Yep. 
Så är det.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar